LEGA ARABA SPA MASSACRO

SE, IO DECIDO DI DEMOLIRE SATANA E DI UCCIDERE TUTTI I SUOI COMPLICI, CHI ME LO PUò IMPEDIRE?

tutto quello che gli USA possono rappresentare di satanismo e crimini internazionali, non può mai giustificare questo omicidio: islamico infame, fatto in nome della SHARIA e del GENOCIDIO Allah akbar morte all'infedele GENERE umano! ] [  BEIRUT, 9 NOV - Due militari americani sono stati uccisi con colpi di arma da fuoco oggi in Giordania da un cadetto giordano durante l'addestramento di quadri della polizia ad Amman. Lo riferiscono fonti della sicurezza locale citate dal quotidiano libanese The Daily Star di Beirut. L'omicida si è poi suicidato con un colpo di pistola.
IN EFFETTI, SOLTANTO GLI USA E LORO LEGA ARABA: FINGONO DI COMBATTERE ISIS ] [ Talebani afghani impiccano membri Isis
NON VOGLIAMO DISTRUGGERE I FONDAMENTI DELL'ORDINE NATURALE: E DELL'ORDINE UNIVERSALE: PER DIRE DEL BUCO DELLA MERDA NASCE L'ERA DI SATANA DELL'AMORE A LIVELLO UFFICIALE! LA NUOVA FRONTIERA DEL PERVERTIMENTO IDEOLOGICO TOTALE E DEL SOVVERTIMENTO SEMANTICO DELLA VIRTù, NELLA CERTEZZA DI NON VOLER DARE IL: “COLPO DI GRAZIA” ALLA NOSTRA MORENTE CIVILTà RELATIVISTA EDONISTA E MATERIALISTA: CHE PRESTO SARà TRAVOLTA DAI SALAFITI! ] DOPO? SEGUE L'ABISSO! [ ROMA, 9 NOVEMBRE: Le Unioni Civili? "Dobbiamo assolutamente approvarle ed uscire dal Senato entro gennaio 2016". Così Monica Cirinnà senatrice Pd che ha messo a punto il testo sulle Unioni Civili, oggi al programma di Radio2 Un Giorno da Pecora dove annuncia: "Se entro gennaio la legge non passa, farò uno sciopero della fame". Chi è che ha osteggiato di più la sua proposta di legge? "Quello che mi ha fatto tribolare più di tutti è Giovanardi. E poi i conservatori, che nel Pd sono meno del 10% però".
Arabia Saudita, MENTENDO SPUDORATAMENTE: ANSA, afferma: “Renzi pone tema diritti” [ Auspicio atto clemenza per Raif Badawi e Ali al Nimr ] in realtà, RENZI “Pastafrolla Bildenberg ONU AMNESTY il nazismo” ha soltanto perorato, un caso umanitario, in realtà sorvolando su tutti i crimini e delitti legalizzati di genocidio sharia: commessi contro tutti gli infedeli, schiavi dhimmi, in tutta la LEGA ARABA!E io non credo che la ARABIA SAUDITA potrebbe riuscire ad intimidirmi: dato che Prima di arrivare a Dio VIVENTE JHWH di Israele ONIPOTENTE, sono proprio i miei sudditi lucertola: cannibali sacerdoti di satana della CIA, che si sono offerti di difendere la mia universale sovranità violata! Tanto che io sto per trasformare tutta la ARABIA SAUDITA nel quarto girone dell'INFERNO!
Non è facile trovare, tra i 1000 spunti di riflessione:  tutti regime bildenberg massonici usurocratici GENDER SODOMA DARWIN per la Costituzione delle scimmie goyim, senza sovranità monetaria: presto decapitate come schiavi dhimmi, cioè, quale può essere un più opportuno e commento appropriato, dato che, io ho bisogno di un avvocato, ed una ragazza così carina, non trova ancora nessuno, che sia disposto a dargli dei figli! ...  ma, in realtà, io non posso più essere un buon padre: che alleva bambini piccoli! ] [ PARIGI, 9 NOV - "L'obiettivo del nostro governo è cambiare il Paese e lo stiamo facendo. Ma non è che dobbiamo stare al governo per sempre. Se non cambieremo l'Italia, io tornerò a fare l'avvocato. Questa è la grande differenza rispetto al passato". Lo ha detto il ministro per le Riforme costituzionali, Maria Elena Boschi, rispondendo questo pomeriggio agli studenti della Sorbona, al termine di una sua conferenza all'università parigina.
====================
non è facile per un politico europeo patriota: dire quello che pensa, veramente, sulla idelogia Darwin GENDER Rothschild spa fmi Regime Bildenberg Toika Merkel! ] Cameron insiste, bene anche fuori da Ue. Premier a industriali, 'siamo mortalmente seri sulle riforme' [ LONDRA, 9 NOV - Il governo conservatore britannico è "mortalmente serio" sulla richiesta di riforme all'Ue. Suona così il nuovo avvertimento recapitato da David Cameron. "Non c'è dubbio che la Gran Bretagna possa aver successo fuori dall'Ue, la questione è se possiamo avere più successo dentro che fuori", ha detto il primo ministro alla Confindustria britannica e alla vigilia dell'annunciato invio a Bruxelles della lettera in cui dovrà dettagliare le richieste di Londra in vista del referendum Brexit.
==========================
Strauss-Kahn lobbista per 'big tobacco'. Ex direttore Fmi starebbe aiutando Philip Morris gol governo. i banchieri conoscono bene, come può essere ricco il satanismo del sistema massonico, come avere successo, come fare soldi e come raggiungere il potere perché questo è il loro mondo di satana! ] [  PARIGI, 9 NOV - "Dominique Strauss-Kahn consulente per le lobby del tabacco": secondo il Journal du Dimanche (Jdd), l'ex direttore del Fondo Monetario Internazionale starebbe aiutando Philip Morris a convincere il governo francese a non adottare il pacchetto di sigarette 'senza logo'. In particolare, secondo il settimanale, Dsk si sarebbe messo a disposizione della multinazionale del tabacco proprio mentre il progetto del ministro della Salute Marisol Touraine passa oggi all'esame dell'Assemblée Nationale.
========================
Fin da piccolo Giovanni Bosco fa sogni che si avverano. A nove anni Gesù e Maria gli manifestano cosa farà da grande: vede un cortile pieno di ragazzi che giocano allegri, alcuni però bestemmiano e lui si lancia contro di loro per farli tacere, quando compare un Uomo che lo chiama e gli dice di mettersi alla testa di quei giovani: «Non con le percosse, ma con la mansuetudine e la carità dovrai guadagnare questi tuoi amici. […]».
In “Una storia della Chiesa. Papi e santi, imperatori e re, gnosi e persecuzione” (edizione Cantagalli) a cura di Angela Pellicciari, si raccontano le incredibili visioni del fondatore dei salesiani, che investivano il mondo della politica e la Chiesa stessa.
LA LEGGE ANTI-CONVENTI
Il tempo passa e nel novembre del 1854 il parlamento subalpino discute la legge che sopprime i conventi di clausura e mendicanti. Questo il contesto in cui Bosco sogna un valletto in uniforme rossa che grida: «annunzia: gran funerale in Corte!». Cinque giorni dopo il sogno ritorna ma questa volta il valletto grida: «annunzia: non gran funerale in Corte, ma grandi funerali in Corte!».
L’APPELLO DI DON GIOVANNI
Don Bosco scrive al re Vittorio Emanuele per tenerlo aggiornato sulle visioni notturne e per scongiurarlo «di impedire a qualunque costo quella legge», ma Cavour, dopo aver consultato i teologi ministeriali, così rassicura il sovrano: «Maestà, non si spaventi di ciò che ha scritto Don Bosco. Il tempo delle rivelazioni è passato».
RAFFICA DI LUTTI
Agli inizi del 1855 i lavori del parlamento sono interrotti per una serie di gravi lutti che colpiscono la Corona: il 12 gennaio muore a 54 anni la regina madre Maria Teresa, il 20 gennaio a 33 anni la regina Maria Adelaide, il 10 febbraio a 33 anni muore Ferdinando duca di Genova, fratello del Re, il 17 maggio a 4 mesi muore Vittorio Emanuele duca del Genovese, ultimogenito del Re.
“PIOMBERANNO MALI SULLA TUA CASA”
Quando il progetto ministeriale arriva all’approvazione finale, nell’aprile del 1855, Bosco scrive al Re: «Dicit Dominus: Erunt mala super mala in domo tua» (Dice il Signore: mali su mali piomberanno sulla tua casa), «Se V. S. segna quel decreto segnerà la fine dei reali di Savoia». Vittorio Emanuele II firma la legge soppressiva delle comunità religiose il 28 maggio 1855. Alla sua morte, il 9 maggio 1878, gli succede Umberto I. All’uccisione di Umberto I, il 29 gennaio 1900, gli succede Vittorio Emanuele III. Dopo l’abdicazione di Vittorio Emanuele III il 9 maggio 1946, regna, per meno di un mese, Umberto II, “re di maggio”.
LO SCONTRO TRA LE NAVI
Fra i tanti sogni, Bosco ne fa uno che non è chiarissimo in tutti i suoi aspetti, ma che il 30 maggio 1862 racconta ai suoi ragazzi. Si tratta della battaglia in mare aperto tra una schiera di navi nemiche ed una immensa capitanata dal Papa.  In mezzo all’immensa distesa del mare si elevano dalle onde due robuste colonne, altissime, poco distanti l’una dall’altra. Sopra di una c’è la statua della Vergine Immacolata, ai cui piedi pende un largo cartello con questa iscrizione: “Auxilium Christianorum”; sull’altra, che è molto più alta e grossa, sta un’ostia di grandezza proporzionata alla colonna, e sotto un altro cartello con le parole: “Salus Credentium”.
L’AGGRESSIONE ALLA “GRANDE NAVE”
Nella battaglia il pontefice viene ucciso ma successivamente subentra un altro Papa al suo posto, al timone della nave, che intanto si dirige verso le due colonne. «Il nuovo Papa, superando ogni ostacolo, guida la nave in mezzo alle due colonne, quindi con una catenella che pende dalla prora la lega a un’ancora della colonna su cui sta l’Ostia, e con un’altra catenella che pende a poppa la lega dalla parte opposta a un’altra ancora che pende dalla colonna su cui è collocata la Vergine Immacolata».
LA VITTORIA DEL PAPA
In quel momento cambia la storia della battaglia: «tutte le navi nemiche fuggono, si disperdono, si urtano, si fracassano a vicenda. Le une si affondano e cercano di affondare le altre, mentre le navi che hanno combattuto valorosamente con il Papa, vengono anch’esse a legarsi alle due colonne. Nel mare ora regna una grande calma».
DEVOZIONE A MARIA E COMUNIONE
Bosco commenta: «Le navi dei nemici sono le persecuzioni. Si preparano gravissimi travagli per la Chiesa. Quello che finora fu, è quasi nulla rispetto a quello che deve accadere. Due soli mezzi restano per salvarsi fra tanto scompiglio: Devozione a Maria SS., frequente Comunione».
https://aleteiaitalian.files.wordpress.com/2015/05/zfc0kqc6b-9dy4eawfty3jvijk5hpxvutkhlxbbvi9toecz43sgsbmrue9-qbt2bklzdtfvoj8g_icbqtkq080z526w.jpg?w=500
===========================
Le radici di un’accusa antica Chiesa e omosessualità nella storia. ] [ La Chiesa ribadisce che ogni persona, indipendentemente dalla propria tendenza sessuale, va rispettata nella sua dignità e accolta con rispetto, con la cura di evitare «ogni marchio di ingiusta discriminazione» si legge nel documento finale del sinodo. E si aggiunge che la Chiesa è contraria al matrimonio fra omosessuali, e soprattutto alle pressioni che vengono fatte da istituzioni internazionali per obbligare i cattolici ad accettare innovazioni contrarie al concetto di matrimonio che ha trasmesso la tradizione cristiana.
Oscar Wilde in una foto del 1882
A molti questa affermazione non basta, anche perché la Chiesa non solo continua a essere criticata per il rifiuto del matrimonio fra omosessuali, ormai diventato una sorta di obbligo per chi vuole salvarsi dall’accusa di omofobia, ma viene considerata all’origine di ogni forma di repressione sessuale esercitata nel passato.
Senza dubbio il cristianesimo — dando una inedita importanza a ciò che si fa con il corpo a motivo dell’Incarnazione — ha esercitato una pressione di disciplinamento della vita sessuale rispetto alle società antiche, dove però questa libertà significava in sostanza asservimento fisico di giovani schiavi di ambo i sessi. Nella tradizione ebraica e in quella cristiana la condanna dell’omosessualità si fa risalire all’episodio biblico di Sodoma e Gomorra, ma al centro dell’elaborazione giuridica e teologica non esisteva la figura dell’omosessuale, ma solo dell’uomo travolto dalla lussuria che cadeva nel peccato.
Quando fra il XII e il XIII secolo la sodomia cominciò a essere considerata come peccato contro natura, questo non ci si riferiva all’atto sessuale in sé, ma a una questione più complessa che si fondava sul concetto morale di natura umana. Si pensava infatti che la natura umana, creata da Dio, fosse orientata verso una fruttuosità dei comportamenti: contronatura allora sono tutti coloro che ostacolavano con le loro scelte quell’equilibrio naturale che rendeva possibile la vita nella comunità, cioè gli usurai, gli avari e i sodomiti. In sostanza, chi anteponeva il proprio interesse ovvero piacere privato a quello pubblico.
I sodomiti vennero quindi assimilati agli usurai e agli avari, e per questo considerati peccatori contro la creazione del bene comune. Ma sicuramente considerati esseri umani come gli altri, che potevano essere riaccolti dalla Chiesa se pentiti. Solo in Spagna l’Inquisizione assimilò l’omosessualità alla cultura islamica, e la punì come eresia. Sarà poi nel secolo dei Lumi che la medicina e la cultura cominceranno a scoprire un carattere e una fisiologia dell’omosessualità, mentre la Chiesa continuava a considerarli peccatori e non delinquenti o malati.
Non è un caso quindi che, a partire dal XVIII secolo, nei Paesi cattolici l’omosessualità non sia stata mai punita con la pena del carcere, come sperimentò Oscar Wilde, finito in carcere per omosessualità a Londra, dove scrisse uno dei più bei panegirici del cristianesimo, il De profundis.
Nell’Ottocento la Chiesa si oppose risolutamente alla visione dell’omosessualità come malattia ereditaria propugnata dagli eugenisti, che portò non poche volte alla reclusione in ospedali e/o a cure anche dolorose degli omosessuali, per arrivare addirittura al progetto di eliminazione fisica avviato dal nazismo.
Come non accettò allora di aderire a progetti di emarginazione e reclusione degli omosessuali avviati dai governi di alcuni Paesi — considerandoli esseri umani come gli altri, da trattare con dignità e rispetto, se pure caduti nel peccato — così la Chiesa non aderisce oggi alle pressioni che riceve da alcune istituzioni internazionali per allargare il matrimonio alle coppie dello stesso sesso. Una posizione che in entrambe le occasioni non è stata compresa: prima, perché si consideravano gli ecclesiastici privi di formazione scientifica, oggi perché li si considera rigidi di fronte alle novità, se non addirittura nemici degli omosessuali.
La storia serve a capire molte cose, anche a comprendere che in società nelle quali la mortalità di donne e bambini era altissima e rendeva molto difficile mantenere la continuità demografica di un gruppo umano, ogni defezione dal dovere di procreare poteva essere considerata una trasgressione alle leggi che regolavano il bene comune, piuttosto che condannata per fanatico moralismo.
Unesco boccia richiesta adesione Kosovo. UNESCO non può valorizzare tutti i cimiteri monasterri e chiese che la internazionale islamica sharia, ha raso al suolo dopo avere fatto il genocidio di tutti i cristiani del Cossovo con la complicità dello ONU AMNESTY NATO CIA JabullOn Bildenberg.
========================
il sistema criminale sharia islamico: nazista LEGA ARABA: di assassini seriali non può scaricare le sue responsabilità su un assassassino di turno, che loro chamano i martiri! ] [ Ideò bomba Consolato Italia Cairo, ucciso. Ministero Interno, era uno dei leader della cellula in Sinai.  IL CAIRO, 9 NOV - Ashraf Ali Hassanein el Gharabli, pericoloso jihadista, uno dei leader della cellula Isis in Sinai, accusato di avere progettato l'attentato al Consolato italiano al Cairo l'11 luglio, è stato ucciso a nord-est del Cairo dalle forze dell'ordine mentre cercavano di arrestarlo. Lo riferisce il ministero dell'Interno.
===============
le tasse sono criminali: perché sono dovute da un popolo schiavo che deve pagare a Rothschild S.p.A. il suo denaro ad interesse, ma, un popolo sovrano non paga le tasse! Catasto: non solo calcoli sui vani, arrivano i metri quadrati. I metri quadri nel catasto per 57 mln immobili. Indicati nella visura catastale, per 57 milioni di immobili. Un aiuto concreto per la tassa sui rifiuti
====================
Il premier nel cantiere della metro di Riad, dove un consorzio di imprese italiane partecipa alla costruzione della più lunga delle sei linee della capitale saudita: 'Il nostro obiettivo è rimettere il nostro paese al suo posto nel mondo'
DEATH TO ISLAM. questo è soltanto un depistaggio perché: ISIS sharia, sono i servizi segreti di Arabia Saudita e Turchia! Aereo Sinai: stop voli Turkish per Sharm. Fino al 16 novembre. Rientrati a casa i turisti turchi bloccati
come fa PORCO-SCEMO a ridere? È lui che fa morire così tante persone innocenti, perché aggredisce il POPOLO SOVRANO PLEBISCITARIO E COSTITUZIONALMENTE ORGANIZZATO DEL Dombass! TUTTI QUELLI CHE MANGIANO LA SUA CIOCCOLATA? MORIRANNO DI CANCRO! ] [ MOSCA,9 NOV- Incontro a Kiev tra il presidente ucraino, Petro Poroshenko, e l'alto rappresentante per la politica estera e sicurezza Ue, Federica Mogherini. Lo scrive Interfax. Mogherini ha riferito di aver avuto con PorosCEMo "uno scambio di opinioni sull'attuazione degli accordi di Minsk" e che "e' stato constatato il raggiungimento di certi risultati, in particolare nel sostenere il regime del cessate il fuoco e del ritiro degli armamenti". Il leader ucraino, ha apprezzato la "posizione ferma" della Mogherini
==================
islamic preacher tells arabs to stab jews. brings a sharp blade. Knife .DEATH TO ISLAM . Pubblicato il 14 ott 2015 islamic cleric from palestinian territories (rafah) preaches a sermon. brings a sharp blade. knife. waves the knife. tells the arabs to slit the throats of the jews. tells the palestinian muslims to gang up on the jews in groups and kill the jews. muslim cleric incites and admits to being a terrorist. very interesting hate video. a must watch to get into the mind of palestinian muslim savages that want to decapitate jews. quotes the koran and muhammad. https://youtu.be/W0M1xajduCA
=================
TOTALMENTE IMMORALE E SATANICA QUESTA PUBBLICITà DI SPA ROTHSCHILD SPA FED BCE FMI: IL SISTEMA USUROCRATICO: CHE SFRUTTA I POPOLI A MORTE, DOCHE CHE HA RUBATO LA LORO SOVRANITà MONETARIA, PER BEFFARE GLI SCHIAVI GOYIM DEL TALMUD, CHE LUI HA CREATO CON IL SISTEMA MASSONICO: SESSO SOLDI E SUCCESSO: TUTTO CON I GUADAGNI DI BORSA: SENZA SUDARE SOLDI CHE PIOVONO DAL CIELO DI SATANA E DEI FARISEI BILDENBERG ] trategie x Investire. Opzioni Binarie: piccole somme ma grandi guadagni. Opzioni Binarie. Massimizzi i profitti e fai trading veramente
===================
è LUI IL NOSTRO CANDIDATO, PERCHé HILLARY CLINTON GENDER BILDENBERG SPA FED 666 IL GUFO: BAAL, SCIMMIA DARWIN, è LA FECCIA CHE VUOLE LA LEGGE DELLA SHARIA CON I GAY IDEOLOGIA SODOMA: TUTTA FOLLIA! ] NEW YORK, 10 NOV - Donald Trump non risparmia nemmeno il simbolo del caffè americano: alla vigilia del quarto dibattito tra i candidati repubblicani alle primarie per Usa 2016 il miliardario newyorkese ha suggerito di boicottare Starbucks per aver eliminato le tazze con le decorazioni natalizie. Il re del mattone dice di essere pronto a chiudere anche il suo negozio all'interno della Trump Tower a Manhattan: "E' la fine di quel contratto, ma chi se ne importa", ha ironizzato durante un comizio in Illinois.
==================
CON L'INIZIO DEL MIO REGNO: UNIUS REI: LA FRATELLANZA UNIVERSALE, SCATTERà L'IMMUNITà CONTRO TUTTI I CRIMINI COMMESSI IN PRECEDENZA! ] Si riapre indagine sulla 'Bloody Sunday', arrestato un ex parà britannico. E' il primo, dopo 43 anni di impunita'. In quella domenic adel 1972 militari inglesi spararono a freddo su un corteo pacifico uccidendo 14 persone
======================
NESSUNO COSTRINGE QUALCUNO A BERE VINO! e questo è un onesto contesto di laicità francese] [ ma, l'ospite, in questo caso, va onorato sempre, e non lo è stato! ] quindi IRAN non deve pretendere che le nostre donne debbano mettere: il velo in testa! ] i maomettani sono dei bulli e la devono smettere! [ "Niente vino, siamo iraniani": secondo RTL, la prima radio di Francia, il pranzo di lavoro previsto tra il presidente Francois Hollande e l'omologo iraniano Hassan Rohani in occasione della storica visita a Parigi del 17 novembre - dopo la prima tappa italiana il 14 e 15 - è stato annullato. Motivo? L'Iran avrebbe chiesto un "menu halal" e "niente alcol", ma l'Eliseo ha risposto picche in nome della laicità.
=================
anche se è dalla EUROPA che nascerà l'Anticristo finale, QUELLO STRONZO della fine dei tempi, perché, io nella mia ira, io finirò per uccidere tutti in USA, tuttavia, la Europa è una enorme potenzialità: che deve diventare ebraico cristiana.. ECCO PERCHé INCOMINCERò AD UCCIDERE, AD uno ad uno, TUTTI I: SODOMA GENDER DARWIN, SCIMMIE CULTO: MASSONI ED USURAI FARISEI DEL MONDO INTERO! ] [ Cameron all'Ue, è 'possibile l'intesa sulle riforme' Ma il portavoce della Commissione replica che nelle proposte britanniche ci sono aspetti "fattibili", altri "difficili" e altri "altamente problematici"
===============
In Turchia 400mila piccoli profughi siriani non possono andare a scuola [ ERDOGAN BOIA: HA DISTRUTTO LA SIRIA! ] [ Rapporto Hrw denuncia barriere all'istruzione
=================
SOLTANTO GLI USA POSSONO TRASFORMARE LA RUSSIA IN UNA MINACCIA PER NOI. TUTTE LE BASI USA DEVONO ESSERE SMANTELLATE IMMEDIATAMENTE! Gli Usa valutano l'invio di nuove truppe in Europa. Nord America. Mossa del Pentagono per potenziare la forza militare in Europa e contrastare la presenza russa.
===================
TUTTA LA LEGA ARABA è CONTROLLATA DEI SALAFITI, E LE DONNE SONO FEMMINE CHE COME TROIE DEVONO FARE FIGLI E BASTA! NON C'è NESSUNA POSSIBILITà PER SALVARE LA LEGA ARABA DAL MASSACRO! Giordania, misteriosa morte di due sorelle. Medio Oriente. Thuraya Salti era nota per i suoi progetti di sviluppo sociale




This is the root of our hope: God is with us, God still trusts us! God comes to dwell with men, choosing the Earth as his home, to be with man himself, and so He can be found there where man, spends his days in joy or in pain. Therefore, earth is no longer
just a valley of tears, but is the place where God himself, has pitched His tent, it is the meeting place between God and men, of solidarity between God and men.
Pope Francis, AsiaNews wishes all its readers an happy and Holy Christmas 2014,
With an happy New Year 2015, "Family on the run" by Mauro Valsangiacomo (Chiasso - CH, 1950 -) gift to the campaign "Adopt a Christian from Mosul"
==================

=====================
IRAQ - VATICAN
As 'Adopt a Christian from Mosul' continues, Mosul bishop notes that Jesus is born amid refugee containers
by Amel NonaPersecuted by the Islamic state, refugees have lost everything: belongings, home, jobs, school, and their future. Yet, their faith and mission remain strong. For them, almost 900,000 euros have been raised and sent. Pope Francis sends a message of closeness. The campaign continues according to the Patriarch of Baghdad's proposal of fasting and moderation at Christmas and New Year, with the money saved offered to the Christians of Mosul.
IRAQ
Chaldean Patriarch calls for fasting on Christmas Eve for refugees' return to Mosul
by Joseph MahmoudMar Louis Sako calls on the faithful not to celebrate Christmas and New Year in a "worldly" fashion, with pomp and abundance, out of solidarity with the people who fled the Nineveh plains, persecuted by the Islamic Army. AsiaNews is joining the fast proposed by the Patriarch and calls on all readers to give what they would have otherwise spent in support of the campaign 'Adopt a Christian from Mosul'.
Dossier
Pope Francis in the Holy Land

The Ukrainian Crisis
[Show all dossier]
Top 10
12/17/2014 INDIA
Radical Hindus attack Christians singing Christmas carols
by Nirmala Carvalho
12/14/2014 VATICAN
On the "Sunday of Joy", pope gives a prayer booklet, telling the faithful to "always carry it"
12/13/2014 IRAQ
Chaldean Patriarch calls for fasting on Christmas Eve for refugees' return to Mosul
by Joseph Mahmoud
12/16/2014 IRAQ - VATICAN
As 'Adopt a Christian from Mosul' continues, Mosul bishop notes that Jesus is born amid refugee containers
by Amel Nona
12/17/2014 INDONESIA
Central Java, Islamist threat: Scrap Christmas symbols and no celebrations
by Mathias Hariyadi
12/15/2014 CAMBODIA
Christmas for Vuon, a Cambodian who converted and beat illness thanks to Jesus
by Luca Bolelli
12/15/2014 VATICAN
Pope: the heart of Christians "is built on the rock" and not "plastered over" in a "cast" of discipline"
12/17/2014 MIDDLE EAST - ISLAM
Secularism, Sunni-Shia divide, and the Islamic state are wiping out Christians from the Middle East
by Fady Noun
12/15/2014 VIETNAM - VATICAN
The soon to be Saint Father Diep, Vietnamese priest and martyr honored even by non-Christians
12/13/2014 VATICAN
Pope tells Union of Blind and Sight-impaired Persons that Saint Lucy teaches courage, community, and self-giving
====================
12/20/2014 IRAQ
Chaldean Patriarch: on Christmas, Christian refugees should not feel "abandoned" or "forgotten"
by Joseph Mahmoud
Ahead of Christmas celebrations, Mar Sako issued a message to the Christian community that fled the Islamic state. Understandably, Christians are "concerned" about the loss of homes and jobs, but they should keep the "hope for a future of "peace and coexistence" alive. His Beatitude calls on the faithful to pray to keep courage alive and expressed gratitude for the help provided so far.
Erbil (AsiaNews) - Chaldean Patriarch Raphael I Mar Louis Sako issued a Christmas statement addressed to Iraq's Christian, especially its refugees who abandoned their homes following the advance of Islamic State fighters. In it, the prelate tried...
12/20/2014 VATICAN
Pope: the most dangerous misery is "the presumption that we can do without God"
According to such blind misery, material wealth, the quest for power and pleasure, and the enslavement of others to achieve these goals, are the purpose of existence.    12/20/2014 ISRAEL - PALESTINE
Gaza: Israel launches airstrike in response to rocket fired from the Gaza Strip
This morning Israel's Air Force carried out an airstrike, the first since a truce between Israel and Hamas was brokered last August. No casualties or damages have been reported. An Israeli military spokesman said that the "Hamas terror infrastructure" was hit. Hamas did not claim responsibility for yesterday's rocket.
12/20/2014 CHINA
Mongolian rights activist Hada released after 20 years
Considered a prisoner of conscience by major human rights groups, he slams Chinese authorities for torturing him and for persecuting his family. He said he would "continue to fight against the oppression of the Mongolian nationality". Like Tibet and Xinjiang, Inner Mongolia has suffered for decades from the arrival of Han Chinese settlers, whose immigration is undermining local traditions and beliefs.    12/20/2014 INDONESIA
Bogor: apostolic nuncio ordains 12 priests and deacons to pray and serve the community
by Mathias Hariyadi
Hundreds of faithful flocked to the Holy Family Parish Church in Cibinong. Mgr Filipazzi stressed that the priesthood is a service that requires obedience and holiness. Priestly vestments should not feed "personal ambitions" but encourage to "preach the Gospel and bring God to the people."
12/20/2014 BANGLADESH
Christmas carols competition held to keep Bangladeshi kids away from drugs and alcohol
by Sumon Corraya
Organised by MAGIS Bangla, a Jesuit-run youth group, the singing competition attracted 13 groups. A girls' school took away the first prize.    12/19/2014 SRI LANKA - LAOS
Sri Lanka activists tell UN to find the truth about Laotian dissident Sombath Somphone's fate
by Melani Manel Perera
The human rights activist was seized in 2012. The members of the Asian Federation against Disappearances (AFAD) organised a peaceful protest in member countries: Sri Lanka, the Philippines, Malaysia, Thailand, Bangladesh, Pakistan and Nepal.
12/19/2014 LEBANON - SYRIA
Syrian refugees in Lebanon face new challenge, children "without citizenship or rights"
UN agencies and NGOs warn that more and more children born in families fleeing the war are likely to remain stateless. Some 70 per cent of the 42,000 children born in Lebanon to Syrian parents since the outbreak of the conflict have not been registered. However, the figure could be far higher. Poverty and lack of identity papers aggravate the problem.    12/19/2014 INDIA
For Christian leaders, the government needs to rid itself of Hindu radicals because India is not a theocracy
The archbishop of Delhi and other members of the Christian clergy sign a statement on the situation of religious freedom in the country. "In a secular and democratic India, there is no place for a state religion. Religion has no place in the national political discourse." Grieving over the victims of the Peshawar attack, they note that such violence is "evidence of the dangers of fanaticism".
12/19/2014 JAPAN
With empty cradles, Japan needs to boost birth rate, govt says
Shinzo Abe's government released a draft plan to halt the decline of the Japanese population. Without a higher birth rate, health care and retirement systems are no longer viable. The draft plan includes two parts, a long-term vision and a comprehensive strategy to boost births.    12/19/2014 MALAYSIA
Christmas in Malaysia, a moment of "celebration and sharing" for Christians and Muslims
The archbishop of Kota Kinabalu in Sabah recited the inaugural prayer. The event provided an opportunity for people to come together in unity, harmony and prosperity. For the tenth anniversary, organisers chose as motto 'The Star of Great Joy,' Jesus who brings peace. For a State minister, the festivity shows "good relations between people of different faith and ethnicity".
12/19/2014 VATICAN
For pope, even to non-believers the crèche and the Christmas tree "speak of fraternity, intimacy and friendship"
This afternoon Francesco inaugurated the crèche and Christmas tree in St Peter's Square as well as the new lighting on the façade and the dome of St Peter's Basilica.    12/19/2014 VATICAN
Pope: May the Church "allow itself be surprised by the Holy Spirit", it is not an entrepreneur but a mother
"From sterility, the Lord is able to restart a new lineage, a new life. And that is the message of today. When humanity is exhausted and can no longer go forward, grace comes, and when the Son comes Salvation comes. And that exhausted Creation gives way to a new creation... ".
12/19/2014 SOUTH KOREA
Seoul, the Constitutional Court bans a Political Party: "Dictatorship is back"
Chief judges have accepted the Government's demands and imposed the dissolution of the Unified Progressive Party, accused of carrying out "pro-North Korea" policies. The Party's five elected MPs have been forced to resign: they will be banned from political life "for at least five years." The Party leader speaks of a "return of dictatorship", concern among international observers.    12/19/2014 MACAU - HONG KONG - CHINA
Occupy effect: umbrellas banned during Xi Jinping's visit to Macau (despite the rain)
by Paul Wang
Hong Kong activists were expelled from the former Portuguese colony. At the Macau Ferry Pier, people opened their umbrellas to demand freedom for all Chinese political prisoners. Opponents to Occupy are up (plus 9 per cent, to 38). Some 43.1 per cent are opposed to China's electoral reform. At least 1.2 million people took part in the Occupy protest.

Altri articoli
12/19/2014 PAKISTAN
Faisalabad, Sehar's Christmas: blind from birth, she now can see thanks to a chain of solidarity by Shafique Khokhar
12/19/2014 IRAQ - SYRIA
Mount Sinjar, the peshmerga break siege of Islamic State militias
12/18/2014 CHINA - KENYA
Illegal ivory trade 'out of control' due to Chinese demand, elephants could disappear
12/18/2014 INDIA
Clergy tunes "in to God's message" to mark Christmas in Vijayawada by Benigna Menezes*
12/18/2014 VATICAN - US - CUBA
Pope: "Today we are all happy" for the new relations between the US and Cuba
12/18/2014 PALESTINE - ISRAEL
Palestine presents peace plan to the UN Council, Israel calls it an act of aggression by Joshua Lapide
12/18/2014 UNITED STATES - NORTH KOREA
Sony Pictures pulls 'The Interview' following threats from pro-North Korea hackers
12/18/2014 INDIA
Radical Hindus' Christmas reconversions postponed, not cancelled
12/18/2014 PAKISTAN
Karachi archbishop calls for prayer and silence in Catholic schools for Peshawar massacre victims by Shafique Khokhar
12/18/2014 VATICAN
Pope: God walks with us in history, and when we go wrong he correct history and brings it forward
12/18/2014 JAPAN
Japan's Communist Party celebrates winning 21 seats in recent elections
12/18/2014 PHILIPPINES - VATICAN
Filipino priest: Pope Francis' visit strengthens the fight against corruption
12/18/2014 SYRIA
Syria, over 230 bodies in a mass grave: massacred by Islamic State
12/17/2014 PAKISTAN
In a country in shock over Peshawar massacre, Islamabad bishop calls for unity against terrorism by Jibran Khan
===========================
11110 fu un ordine esecutivo firmato il 4 giugno 1963 dal presidente degli Stati Uniti John Kennedy. Esso delegava al segretario del tesoro USA il potere, già attribuito al Presidente dall'Agricultural Adjustment Act del 1933, di emettere certificati argentei (silver certificates). QUINDI, DI NON COMPRARE AD INTERESSE, IL DENARO DA ROTHSCHILD SPA.. MA, DI STAMPARSELO GRATUITAMENTE IN REGIME DI SOVRANITà MONETARIA COME DICE LA COSTITUZIONE: MA, FU L'ULTIMA COSA CHE FECE!

la storia del RUBLO, ci dimostra come: sono i salafiti sauditi massoni farisei Illuminati, ad avere il controllo della finanza mondiale! .. quindi stanno intimidendo e ricattando Putin, per lasciare sterminare il popolo sovrano dei russofoni! MA, QUESTA è LA VERITà: NOI SIAMO GIà PRONTI PER LA GUERRA MONDIALE NUCLEARE.. ROTHSCILD LA VUOLE, E NOI NON POSSIAMO FARE NULLA PER EVITARLA.. PERCHé CERTO IN TALMUD FMI FED BCE SPA GMOS, NON SI FERMERà, FINCHé COME, HA DICHIARATO: NON FARà DI TUTTO IL GENERE UMANO UN SOLO BRANCO DI SCHIAVI GOYM, ECCO PERCHé ISRAELE, CHE, è LA SPERANZA DEL GENERE UMANO, LA STESSA SPERANZA PER L'ISLAM DI POTER SOPRAVVIVERE: DEVE ESSERE SOPPRESSO! Ucraina: Hollande tende la mano a Russia, Se Mosca fa ciò che aspettiamo: E SI FA SODOMIZZARE, NON CI SARà nessuna nuova sanzione, anzi... SARà UNO SCHIAVO FELICE!
18 dicembre 2014 BRUXELLES, 18 DIC - "Credo che se la Russia ci invia i segnali che ci aspettiamo, non c'è motivo di nuove sanzioni ma, anzi, converrebbe al contrario cominciare a vedere come possiamo impegnarci ad andare verso una de-escalation": così il presidente francese Francois Hollande entrando al vertice europeo. Parole analogamente distensive erano venute poco prima dal premier italiano, Matteo Renzi. Francois Hollande, Matteo Renzi. coglioni, Satana vi ha detto, che, IO ero troppo demoralizzato per reagire? MA UNIUS REI è METAFISICA: NON è UMORALITà PSICOLOGICA!

open letter a Papa Francesco [ io rischio di essere ucciso, ogni giorno: da otto anni! e sarei già stato ucciso, certamente, se io non fossi il progetto politico: del Re di Israele, e se non avessi potuto dimostrare di aver ssputo calpestare: nel nome di Gesù i Betlemme: tutti i poteri: occulti massonici e esoterici! ] otto anni fa, io ho distrutto la mia azienda agricola, ed io ho fatto un mutuo, per 25 anni, che, è un sacrificio economico: di poco inferiore ai: 600.000 euro, per: 1. soccorrere i martiri cristiani 2. fermare la usurocrazia del NWO, che: è il furto: della nostra sovranità monetaria! 3. Quindi fermare la agenda del Talmud, che, distruggerà ISraele, ed il Genere umano: 4. perché: è il satanismo ideologico e pratico dei giudei massoni, e, 5. tutti i satanismi: dalit, goym, dhimmi, che, hanno preso il controllo del potere: per colpa loro! 6. in questi 8anni: IO ho lavorato tutti i giorni: più di 8 ore al giorno... e poi, perché, i satanisti cannibali della CIA, e tutti gli anticristi massoni farisei salafiti, del mondo: possano essere soccorsi ed aiutati, io devo avere: il mio Arcivescovo Mons FRANCESCO CACUCCI, che, lui mi deve perseguitare: ed infatti, mi ha rimosso il mio Ministero di Accolito: dopo 32 anni, senza comunicarmi le motivazioni, che, questo: è un atto di vero terrorismo, e di intimidazione.. QUALCOSA CHE IL REGNO DI DIO NON POTREBBE MAI ACCETTARE! https://www.youtube.com/user/UniusRei3/discussion pace e gioia pace e bene,fratello. e detto da te, ha un valore inestimabile! Madonna povertà ci disse: Benedica il Signore il vostro coraggio e il lavoro delle vostre mani. persone non capiscono che nella lode a Dio, per ogni situazione della nostra vita anche spiacevole, e nella Parola di Dio, c'è il segreto della eternità, e di ogni potenza divina nella vita del cristiano. C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen! https://www.youtube.com/user/JezabelIxloveIMF666N/discussion
 18 dicembre alle ore 22.06
 Cesare Biraschi · Top Commentator
 Signor Scarola, questo è il suo sermone di Natale forse?
 Lorenzo Scarola · Teologico dell'Italia Meridionale
 Cesare Biraschi https://www.facebook.com/cesare.biraschi è: proprio questa la tua disgrazia, infatti, io non sono un religioso: che impartisce sermoni: io sono il politico universale: Fratellanza Universale: Unius REI! .. COME, tu TI SEI FATTO IL COMPLICE DELLA USUROCRAZIA MONDIALE: per fare schiavi tutti i popoli del mondo?!

Lorenzo Scarola · Teologico dell'Italia Meridionale
i satanisti massoni farisei bildenberg: rothschild: Fmi, 322 Bush Nwo, ci porteranno in guerra mondiale!
=============================
MARIO SAID: "io credo, ma solo x timore di Dio, so che devo rendere coto
conto in seguito e l'inferno il purgatorio esiste e e ne sono sicuro. voglio solo salvarmi al massimo non credo di essere portato x altro

UNIUS REI SAID: tutto il tuo debito, male vergogna.. è stato distrutto sulla croce.. rilassati Dio non ce la con te!

MARIO SAID: "ok meglio così ahhhaa
come puo Dio ignorare i martiri cristiani di iraq, siria, nigeria, egitto pakistan ecc ecc nessuno farà nulla x loro hai visto delle studentesse nigeriane nessuno parla, tra poco verrano anche qui a farci saltare in aria bhooo

UNIUS REI SAID: dobbiamo combattere Dio non vuole che noi rinunciamo alla nostra legittima difesa!
tu lo sai.. Dio guarda alla vita eterna e premia Abele con la Morte, e punisce Caino con la Vita.. DIO DEVE RISPETTARE IL NOSTRO LIBERO ARBITRIO ALTRIMENTI SAREBBE VANO IL SUO GIUDIZIO VERO DI NOI!

MARIO SAID: "leggitima difesa come sono morti i primi cristiani al colosseo o come sono morti gli armeni con gli ottomani

UNIUS REI SAID: MA, NOI LI ABBIAMO ANCHE SAPUTI STERMINARE BENE A LEPANTO!

MARIO SAID: "ma adesso invece non c'è la repubblica di venezia a fare la guerra anche se anche allora l'hanno lasciata pure lei sola

UNIUS REI SAID: "SATANISTI MASSONI: VOGLIONO FARE DISTRUGGERE EUROPA CONTRO RUSSIA, PER LASCIARE INVADERE LA EUROPA DALLA LEGA ARABA

MARIO SAID: "secondo te come fa a finire questa faccenda pensi che l'occidente rimane in mano ai massoni e l'oriente in mano all'islam?
==============================
scott12ify Exercise, eat right, floss, AND MOST IMPORTANTLY, INTERNALIZE THE SCRIPTURES EACH AND EVERY DAY!!!
L'esercizio fisico, mangiare bene, filo, e, soprattutto, interiorizzare la SCRITTURE ogni giorno !!!
03/21/2014 KOREA
As it gets ready for a papal visit, Korea rediscovers its early encounter with the Christian faith
Following the announcement that Pope Francis will visit the country, Koreans, including non-Christians, are debating the teachings of the Gospel and the religion's first coming in the country during the period of persecution under the Joseon kingdom. A government site posts excerpts from the first catechism, written in the 18th century by a courtly scholar commenting the works of Matteo Ricci.
03/17/2014 RUSSIA - UKRAINE
After the referendum, the Ukrainian Church-Kyiv Patriarchate fears ban in Crimea
Nina Achmatova
As Patriarch Filaret is praying for Ukraine's "liberation from the occupiers," Moscow Orthodox fear expulsion from the Ukraine. Whilst recognising Ukraine's right to self-determination, the Moscow Patriarchate remains under Putin's influence. Crimea's invasion resembles Nazi Germany's Anschluss of Austria.
03/15/2014 PAKISTAN
Asia Bibi's appeal to be heard by Lahore High Court
After more than four years in prison, sentenced to death without trial for "blasphemy", the Pakistani Christian will appear before High Court judges in two days time. The Centre for Legal Aid, Assistance and Settlement, which has taken up her case, appeals to the court to "not give in to pressure from fundamentalists and make sure that justice wins out".
03/14/2014 MYANMAR
Myanmar government excludes Rohingya from census
The 800,000 or so members of the Muslim minority will be included in the "Other" category. For the director general of the Department on Population, the Rohingya will not be able to identify themselves as such. The country's first census in 30 years will run from 30 March to 10 April.
03/11/2014 KOREA - VATICAN
Francis in Korea, five days for young people and for peace in Asia
The program of the papal visit is not yet official, but several sources tell AsiaNews that in addition to the Asian Youth Day and the beatification of the 124 Korean martyrs, the Pope will visit a home for the disabled and homeless, the birthplace of St. Andrew Kim Taegon and the fortress where the first Korean Catholics were martyred. A planned visit to the "Cathedral of Reconciliation " in Paju, on the border with the North.
03/10/2014 TURKEY
Pan-Orthodox Assembly issues final communiqué
NAT da Polis
Announcement sets dates and stages of 2016 Pan-Orthodox Synod. Participants express solidarity with the people of Syria and persecuted Christians, and make an appeal for the release of all hostages. They pray reconciliation in Ukraine. Faced with the world's economic and moral crisis, the Churches respond by bearing spiritual witness to the faith and defending human dignity, the relationship between men and women, and the environment.
03/05/2014 INDIA
For Christian leader, victims in Orissa and Gujarat should be treated the same way
Nirmala Carvalho
The president of the Global Council of Indian Christians (GCIC) calls on the central government to give the children of victims of anti-Christian pogroms in Kandhamal (2008) the same privileges in government hiring as it does for the children of Hindu-Muslim riots (2002).
03/05/2014 PAKISTAN
Pakistani Christians fast and pray for peace and persecuted minorities
Jibran Khan
Every church in the country holds special services for Ash Wednesday. The Diocese of Lahore and Rawalpindi issues a message of peace and harmony. For priest in Lahore, this is a propitious time to refrain from the world's temptations. In Sialkot, thoughts go to Christians "persecuted for their faith."
03/04/2014 VATICAN
Pope: Remember that among Christians "there are more martyrs today than in the early days of the Church"
"The world does not tolerate the divinity of Christ. It doesn't tolerate the announcement of the Gospel. It does not tolerate the Beatitudes". "They are condemned because they have a Bible. They can not make the sign of the Cross", "they can not go to Mass, because it is forbidden". How often "does a priest come in secret, among them, they pretend they are having a meal, taking tea and there they celebrate Mass", "so they will not see them".
03/04/2014 IRAQ
Chaldean Patriarch calls for a stop to the exodus to preserve the origin and history of Iraq's Christians
Joseph Mahmoud
For Mar Sako, "Our future is here, not in the countries of the Diaspora". He slams mafias and traffickers who "encourage emigration", bemoaning the fact that without the people, only empty churches and dead stones are left. Better education, jobs, housing and investment are the bases to revive the Christian presence.
03/03/2014 CHINA
. C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!
As China's parliament gets ready to meet, the noose around Zhou Yongkang tightens
Chen Weijun
The former powerful national security strongman is increasingly isolated. Xi Jinping's government has indicted all of his loyalists, as well as his son and brother. A spokesman for the Consultative Conference of the People does not deny claims that he is under investigation. Surveillance around his homes are boosted. The National People's Congress is set to meet. Last year's meeting preceded Bo Xilai's trial.
02/25/2014 SOUTH KOREA
For Card Yeom, the Korean Church is committed to offering Asia and the world the fruits of the Gospel
"When we hugged each other to exchange the peace," the Archbishop of Seoul said, the pope "told me suddenly that he loves Korea. I answered him right away that [. . .] we too love him. [. . .] Now let us pray and hope for a [papal] visit to our country." The pastoral and missionary challenges faced by Korean Catholics must go "through love." The prelate renews his commitment to life, which is under attack throughout East Asia.
02/24/2014 SYRIA
Akram al-Bunni, a Christian, a Communist dissident and critic of Assad, arrested
Paul Dakiki
Jailed several times for about 20 years for criticising the Assad regime and calling for a democratic transformation of society, last year he called on Syria's minorities not to use fear of radical Islam to endorse the Assad dictatorship.
02/22/2014 VATICAN
Pope: Church asks new cardinals for "communion", "courage", "witness", "prayer" and "compassion"
Benedict XVI also present in St. Peter's as Francis "creates" 18 new cardinals. In a few days they will be joined Msgr. Loris Capovilla, who was absent due to poor health. "Jesus did not come to teach a philosophy, an ideology… but rather "a way", a journey to be undertaken with him, and we learn the way as we go, by walking". Spiritual closeness to the ecclesial communities and to all Christians suffering from discrimination and persecution".
02/21/2014 VATICAN
Pope: consistory, prayer for Christians victims of persecution
The pope refers to "the succession of attacks" in Sudan and Nigeria, "the dramatic evolution" of the situation in Ukraine and the "persistent conflict" in Syria and the Central African Republic. Many conflicts are described as religious in nature, not infrequently surreptitiously placing Christians and Muslims in opposition, when in fact they are mainly of an ethnic, political or economic nature.. C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!
02/20/2014 LAOS
Censorship, abductions and abuses: Laos is Southeast Asia's "most repressive" regime
Activists slam Laos for having a "very dictatorial, rights-repressing government" in terms of civil rights and individual liberties. Sombath Somphone's disappearance is warning to all activists and opponents of the regime. A Lao citizen confirms that no one can talk about politics or criticise the ruling Communist Party. Even religion is under tight state control.
02/19/2014 CHINA
Communist Party's investigates former security czar's right hand man
Analysts and experts agree that the rope is tightening around Zhou Yongkang, China's top internal security forces chief for a decade and the inventor of the modern Chinese repression. However, the Xi Jinping administration has tried to gather evidence on Zhou but it is unclear if the findings would be made public.
02/17/2014 INDONESIA
Semarang: ten former Communist Party political prisoners arrested
Mathias Hariyadi
Police "picked up" several ex members of the banned PKI for interrogation. The raid was carried out because of an (alleged) attempt to "re-establish" the Indonesian Communist Party. The operation began after members of Islamic Defenders Front (FPI) kept the people detained under surveillance and later filed a complaint against them. Local sources say the meeting was nothing more than a "family reunion" with no political aims.. C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!
02/14/2014 INDIA
US Christian missionary arrested in India
Nirmala Carvalho
Rev David Grant, a pastor with the Evangelical Assemblies of God World Missions, is accused of breaking visa rules. For the president of the Global Council of Indian Christians (GCIC), his arrest underscores the unequal treatment reserved for Christian clergymen, who are often subjected to "threats, abuse and arrests."
02/13/2014 CHINA
Twelve Protestants arrested in Beijing for suspected links to dissidents
Wang Zhicheng
Officially, they are in jail for illegal gathering (to study the Bible). Several of them are dissidents who converted to Christianity. Some of them also support Xu Zhiyong, a leader of the New Citizens movement, a group that calls for respect for the constitution and transparency with regards to the assets owned by Communist Party leaders. Xu Yonghai, head of the Holy Love Fellowship, converted at the time of the Tiananmen movement.. C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!

02/06/2014 VATICAN
Pope's Message for WYD 2014: The poor in spirit, revolutionary, strong and happy
Papa Francesco
The full text of the Message for World Youth Day, to be celebrated on 13 April next . The theme: "Blessed are the poor in spirit , for theirs is the kingdom of heaven" ( Mt 5:3 ) . John Paul II, who will be canonized a few days after WYD, called "the patron of World Youth Day, which he inaugurated and always supported."
02/05/2014 CHINA
Dissident's father dies after falling from building, "suicide" according to police
After fleeing a 'black jail,' Xue Fushun, father of pro-democracy activist Xue Mingkai, sought refuge at a Procuratorate building seeking protection against police persecution against his family. For his wife and son, he did not commit suicide, but was deliberately murdered. Chinese dissidents express their support in an open letter that slams the authorities for "human rights violations".
02/04/2014 VATICAN - KOREA
Peace with the North, youth and martyrs on pope's agenda in Korea
Pope Francis' trip to the Korean Peninsula is "pretty sure", this according to Vatican sources. In addition to activities related to Asian Youth Day, the beatification of the 124 Korean martyrs and a special Mass for the reunification of the two Koreas are also planned.
01/30/2014 IRAQ
Mar Sako, a year as Patriarch: unity, dialogue and mission, the challenges of the Chaldean Church
Joseph Mahmoud
In a pastoral letter His Beatitude recounts the first year at the helm of the Chaldeans , and presents guidelines for the future. He does not forget the difficulties, the exodus of Christians and sectarian violence. The call to revive "the original charism" that helps believers to really live the "gift" of faith. The hope of peace and thoughts for our "brothers and sisters" in Syria and Lebanon.
01/29/2014 JAPAN - VATICAN
Marega Papers are "important not only for the Church but for the whole of Japan"
Teruaki Nagasaki, Japan's ambassador to the Holy See in Tokyo, talked to AsiaNews about the agreement between Japan and the Vatican to translate and inventory documents that describe the presence and persecution of Christians in Japan. The papers have "great historical significance," he said. In fact, "next year we celebrate the 150th anniversary of the re-emergence of the ' hidden Christians'," and "we hope [. . .] he will visit Japan" for the occasion.C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!
01/28/2014 VIETNAM
Hanoi, date set for Catholic lawyer and dissident, Le Quoc Quan's appeal
Appeal set for next February 8. The lawyer was sentenced to 30 months for "tax evasion" , but sentence really motivated by his activism critical of the Communist Party and the government. "Satisfactory" health conditions. Only permitted "official" newspapers to read in his cell, forbidden the Bible.
01/21/2014 SRI LANKA - PAKISTAN
Pakistani Christians ask for Church help to get political asylum in Sri Lanka
Melani Manel Perera
At least 200 refugees, including more than 50 children, have been stranded in Negombo for nearly three years. UNHCR authorities have not yet recognised their rights as refugees. The inability to get an education and crime are their most serious problems. "In Pakistan, we are treated like enemies," some young people said, "but as Christians, there is no peace in our country."
01/20/2014 MYANMAR
Yangon archbishop: from unity comes the baptism of a new Myanmar
Francis Khoo Thwe
In a message issued for the "Week of prayer for Christian Unity", Mgr Bo calls for unity and cooperation among the country's many components. He also pleads for the defence of the weak and the oppressed, urging Christians to rediscover unity and transcend theological and liturgical differences. The prelate calls for the return of schools and assets seized from Burmese Church in the past.
01/17/2014 CHINA
Beijing, Uyghur academic Ilham Tohti arrested without charges
Ilham Tohti, 45, is a professor of economics at Beijing University. About 30 public security officials entered his house, dragged him away and seized his computers and telephones. His wife: "Arrested in other circumstances, but it is different this time". The professor is known for his articles in defense of ethnicity, accused by the government of covering Islamic terrorism in China.
01/15/2014 VATICAN
Pope: through our Baptism we are all called to be missionaries
At the General Audience, Francis emphasizes the Community dimension of being part of God's People. The example of Japan where a community left without priests kept the faith for 250 years and a thought for the Arab faithful today : "how difficulties and persecutions, when experienced with trust, confidence and hope , purify and strengthen the faith".C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!

01/15/2014 VIETNAM
Saigon, plainclothes officers attack the leader of the Unified Buddhist Church
The attack took place in broad daylight on the streets of the city. The victim is monk Thich Chon Tam, who was under "constant police surveillance". In recent days, he was removed from Hue for trying to participate in the Memorial Day. UBCV movement target of lengthy persecution.
01/14/2014 INDIA
Evangelical clergyman stabbed to death in Andhra Pradesh
Four unknown men visited the home of Rev Sanjeevulu, head of the 'Friends of Hebron.' After beating beat him and stabbing him seven times, they also attacked his wife, who managed to escape. Christians who asked for justice were arrested by the authorities. "Although the motive of the attack is not yet known," said a Christian leader, "It could be premeditated murder."
01/13/2014 VATICAN
Pope: not just war, but "every denial of human dignity" wounds peace
In his speech to diplomats, Pope Francis hopes for an end to conflict in Syria, Lebanon and expresses concern for Iraq, prayers for the reunification of the Koreas, openness to China, the African drama and violence against Christians. The lack of a "culture of encounter" and the "waste" of people deemed "unnecessary", such as the elderly or children who are aborted. The "greedy exploitation of natural resources".
01/11/2014 VIETNAM
Vietnamese Jesuits mark 400 years of mission with a solemn Mass
The Holy Year ends on 18 January 2015, exactly four centuries after the Jesuits set foot in the country for the first time. In order to mark the occasion, they set up a website listing all major events associated with the anniversary. One of the aims of the commemoration is the spiritual renewal of the members of the Society of Jesus and those who have adopted its charism.
01/09/2014 VIETNAM
Vietnamese police block Buddhist Memorial Day celebrations
More than a hundred agents are "intercepting, harassing and intimidating" monks, nuns and ordinary members of the Unified Buddhist Church of Vietnam, denying access to the Long Quang Pagoda in Hue. Those who are arrested have come from various parts of the country to join the celebration.
01/02/2014 JAPAN - VIETNAM
Once a child among the boat people fleeing Vietnam, today a priest among Fukushima's evacuees
The 36-year old priest Nguyen Quang Thuan "gives back" to the country that welcomed him devoting himself to psychologically helping to those who have been evacuated from their homes in the aftermath of the Fukushima nuclear power plant disaster of March 2011.
12/30/2013 VIETNAM
Vietnamese Catholics attacked while carrying Christmas gifts to orphans
Joseph Dang
Attack took place in Kontum, where a group of volunteers were blocked by police and forced to turn back. One of the assaulted, tortured by the head of the local Communist Party, ended up in hospital with multiple internal injuries.
12/28/2013 KOREA
North Korean Christians celebrate Christmas in secret underground tunnels
A refugee from Kim's regime says "there are secret places where the faithful, in groups of two or three, come together to perform religious functions." In the South, a Protestant church, led by Rev Chun, brought together the exiles for the birth of Jesus.C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!
12/27/2013 TURKEY
Bartholomew: For 2013 years Jesus has been persecuted by contemporary Herods
NAT da Polis
The importance of the Christian family, "cell of life and cradle for the correct and proper growth of children" founded on the nature of man and woman: The Christmas message of the Ecumenical Patriarch .
12/20/2013 ITALY - ASIA
The joy of the Gospel and Christmas
Bernardo Cervellera
Pope Francis's apostolic exhortation is a great comfort for those who seek to build bridges to each other, without fear of going against public feelings. The "mild light of Christ" can confound and ultimately cancel the artificial light of the world. Best wishes from AsiaNews to its readers and friends; that they may "work" with the Saviour who is born.
12/19/2013 SOUTH KOREA - VATICAN
Ambassador Han looks at 50 years of Korea-Holy See relations, the Gospel and the common good
Thomas Han Hong-soon*
The outgoing ambassador of the Republic of Korea to the Vatican gives his thoughts at the end of his mandate, talking about the fruitful influence of Christianity on his country where the Catholic Church is the most respected institution. Within 30 years, Catholics will represent 50 per cent of the population. He talks about his countrymen's hopes for a visit of Pope Francis and makes some suggestions to China.C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!
12/19/2013 VIETNAM
For Vinh Bishop, jail and campaigns of lies will not stop the Church's mission
For Mgr Paul Nguyen Thai Hop, the Catholic community is trying to participate actively and with "enthusiasm" to the "New Evangelisation". Although the authorities have attacked the diocese, the faithful "are not afraid," showing instead "strong faith and unity." Our goals, said the prelate, remain "dialogue, peace, love and forgiveness."
12/16/2013 INDIA
Ancient Mumbai crucifix desecrated. Card Gracias : A wound for the entire population
Nirmala Carvalho
Unknown assailants pulled the statue of Jesus from the cross and smashed it to pieces. The incident occurred in the district of Vile Parle , near the church of St. Francis Xavier, where 37 children were preparing to receive their First Holy Communion . The archbishop of Mumbai describes it as an "attack on the tolerance , harmony and diversity that characterize our beloved city ." Last September, another church was desecrated in Mumbai .
12/12/2013 INDONESIA - ISLAM
Society against the government over religion on ID papers
Mathias Hariyadi
Parliament's decision to include holder's religious affiliation in identity papers sparks widespread criticism. For many, the inclusion will lead to persecution and abuse, especially of those who do not belong to any of the recognised faiths. According to research by the Setara Institute, the Ahmadi sect has endured the most with 46 attacks out of 122 incidents recorded in the first six months of 2013.
12/11/2013 INDIA
Karnataka, Christmas sees return of Hindu fundamentalist persecution
Two women were arrested for distributing leaflets about Christianity . A mob of extremists threaten to launch a mass protest , to punish "those who practice conversions". President of the Global Council of Indian Christians (GCIC ), tells AsiaNews: "A shameful attack, as planned nationalist forces step up pressure on Christians at Christmas".
12/04/2013 SRI LANKA
Mangalika's story: an HIV-positive Catholic woman helps fellow AIDS patients
Melani Manel Perera
The 53-year-old woman discovered she had contracted the virus from her husband, a migrant worker, who could not resist the shame and committed suicide. Faith in God, family support and the encouragement of an HIV-positive doctor led Princy Mangalika to establish an NGO for people with HIV/AIDS. In Sri Lanka, the disease is still stigmatised, even though at least 3,000 people are affected. "They threatened me and tried to set fire to my house," she said, "but I thank the Lord for showing me the way."C. S. P. B. Crux Sancti Patris Benedecti Croce del Santo Padre Benedetto, C. S. S. M. L. Crux Sacra Sit Mihi Lux Croce sacra sii la mia Luce. N. D. S. M. D. Non draco sit mihi dux Che il dragone non sia il mio duce, V. R. S. Vadre Retro satana, Allontanati satana! N. S. M. V. Non Suade Mihi Vana Non mi persuaderai di cose vane, S. M. Q. L. Sunt Mala Quae Libas Ciò che mi offri è cattivo I.V. B. Ipsa Venena Bibas Bevi tu stesso i tuoi veleni. (Al segno + ci si fa il segno della croce) + In nomine Patris, et Filii et Spiritui Sancto Croce del Santo Padre Benedetto. Croce Santa sii la mia Luce e non sia mai il dragone mio duce. Va indietro satana! Non mi persuaderai di cose vane. Sono mali le cose che mi offri, bevi tu stesso il tuo veleno. Nel Nome del Padre, del Figlio e dello Spirito Santo +. Amen!